Noutaţi

Banca Națională crește cota de capital propriu a băncilor în activitatea lor operațională„Finanțează” Banca Națională bugetul de stat în detrimentul economiei? Și ce legătură au FMI și băncile comerciale cu asta?Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Agenția de Investiții lansează programul „BUY DIASPORA” – un nou mecanism de sprijin pentru antreprenorii moldoveni din diasporă

Agenția de Investiții lansează programul „BUY DIASPORA” – un nou mecanism de sprijin pentru antreprenorii moldoveni din diasporă

Antreprenorii moldoveni din diasporă au acum mai multe oportunități de a-și extinde afacerile și de a se conecta direct cu producătorii de acasă. Agenția de Investiții din Moldova lansează programul „BUY DIASPORA”, o inițiativă dedicată susținerii antreprenorilor moldoveni stabiliți peste hotare și consolidării legăturilor economice dintre diasporă și producătorii autohtoni. Implementat în parteneriat cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) Moldova și cu sprijinul financiar al Programului Multilateral pentru Migrație al ONU, Programul își propune să stimuleze exporturile, să crească vizibilitatea produselor moldovenești în străinătate și să promoveze Moldova ca destinație pentru investiții și turism.

Natalia Bejan, directoare, Agenția de Investiții din Moldova: „Prin programul BUY DIASPORA ne propunem să susținem antreprenorii moldoveni stabiliți în străinătate, să promovăm produsele autohtone și să consolidăm legăturile economice cu producătorii din țară. Scopul nostru este să creștem vizibilitatea Moldovei pe piețele internaționale și să creăm parteneriate durabile, care să aducă beneficii atât antreprenorilor, cât și economiei naționale”.

Daniela Gasparikova, Reprezentanta rezidentă PNUD în Republica Moldova: „Implicarea diasporei în dezvoltarea economică a țării este esențială. Prin programul BUY DIASPORA dorim să oferim antreprenorilor moldoveni stabiliți în străinătate instrumente concrete pentru a colabora cu producătorii locali și pentru a aduce acasă idei și oportunități noi”.
Programul este destinat companiilor fondate sau gestionate de membri ai diasporei moldovenești, care promovează cultura și produsele naționale prin activități comerciale desfășurate în străinătate, cum ar fi restaurante, magazine specializate, wine baruri, agenții de evenimente, companii de import și distribuție alimentară. Pentru a fi eligibile, aceste companii trebuie să fie înregistrate legal în țara în care activează, să cofinanțeze cel puțin 20% din valoarea proiectului propus, să nu se afle în proceduri de insolvență, lichidare sau suspendare, și să nu aibă conturi blocate sau restanțe la bugetul public.

Valoarea sprijinului acordat va fi de până la 5000 de euro per proiect, sub formă de contribuții materiale și expertiză specializată, cum ar fi:
- bunuri și servicii necesare implementării proiectelor;
- sprijin pentru organizarea sau participarea la evenimente promoționale peste hotare;
- consultanță în domeniul gastronomiei, turismului, comerțului și exporturilor;
- servicii de marketing, branding și logistică.
Antreprenorii interesați pot depune dosarul până pe data de 29 ianuarie, ora 17:00. Acesta va include: cererea de finanțare, bugetul, planul de activități și o declarație pe proprie răspundere.

Programul „BUY DIASPORA” este conceput pentru a consolida prezența produselor autohtone pe piețele internaționale, prin facilitarea parteneriatelor dintre antreprenorii moldoveni din diasporă și producătorii sau exportatorii din Republica Moldova. Inițiativa urmărește să crească vizibilitatea și competitivitatea produselor moldovenești în străinătate, să promoveze exporturile, turismul și investițiile, precum și să susțină inițiativele comune de dezvoltare economică locală.
Prin „BUY DIASPORA”, PNUD Moldova și AIM își propun să consolideze prezența produselor autohtone pe piețele internaționale, facilitând parteneriatele dintre antreprenorii moldoveni din diasporă și producătorii sau exportatorii din Republica Moldova.

Noutați dupa tema