Noutaţi

Banca Națională crește cota de capital propriu a băncilor în activitatea lor operațională„Finanțează” Banca Națională bugetul de stat în detrimentul economiei? Și ce legătură au FMI și băncile comerciale cu asta?Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Giganții auto presează Comisia Europeană să renunțe la țintele obligatorii pentru vehicule electrice

Giganții auto presează Comisia Europeană să renunțe la țintele obligatorii pentru vehicule electrice

BMW, Toyota şi mari companii europene de închirieri şi leasing auto au cerut luni Comisiei Europene să nu impună obiective obligatorii de achiziţie a vehiculelor electrice pentru flotele corporative, argumentând că o astfel de măsură ar fi extrem de costisitoare şi contraproductivă, transmite Reuters.

Executivul european urmează să prezinte pe 16 decembrie un pachet de propuneri care ar putea acorda industriei auto mai multă flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de emisii CO2 şi ar putea relaxa interdicţia programată pentru 2035 privind vânzarea de autoturisme noi cu motoare termice.

Pachetul va include şi reguli pentru flotele companiilor, care reprezintă aproximativ 50-60% din vânzările de maşini noi în UE.


Într-o scrisoare adresată Ursulei von der Leyen şi altor comisari europeni, cei 67 de semnatari afirmă că principalele obstacole în calea adoptării vehiculelor electrice sunt costurile ridicate de achiziţie şi operare, precum şi infrastructura insuficientă de încărcare.

Ei avertizează că o ţintă obligatorie ar fi ”extrem de dăunătoare”, forţând companiile fie să păstreze vehiculele vechi mai mult timp, fie să reducă achiziţiile de maşini noi.

Scrisoarea subliniază că succesul ţărilor europene cu cele mai rapide rate de electrificare se datorează combinaţiei dintre stimulente financiare şi investiţii în infrastructura de încărcare. De asemenea, sunt necesare stimulente pentru piaţa second-hand de vehicule electrice, având în vedere că maşinile în leasing sunt revândute după doi-trei ani.

Printre semnatari se află companii precum Arval (BNP Paribas), Ayvens (Societe Generale), Avis, Bolt, Hertz, precum şi asociaţii naţionale din sectorul de închirieri şi leasing auto.

În contrast, organizaţia Climate Group susţine introducerea unor obiective obligatorii şi subliniază că peste 120 de mari companii, inclusiv EDF, Ikea, Siemens şi Unilever, s-au angajat deja la flote 100% electrice.

Publicarea pachetului auto european a fost amânată cu o săptămână, timp în care Bruxelles-ul a fost scena unui lobby intens din partea industriei.

spotmedia.ro

Noutați dupa tema