Noutaţi

Banca Națională crește cota de capital propriu a băncilor în activitatea lor operațională„Finanțează” Banca Națională bugetul de stat în detrimentul economiei? Și ce legătură au FMI și băncile comerciale cu asta?Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE a reluat discuțiile cu China pentru stabilirea unui preț minim la mașinile electrice importate

UE a reluat discuțiile cu China pentru stabilirea unui preț minim la mașinile electrice importate

Ministerul Comerțului din China a declarat joi că negocierile cu Uniunea Europeană privind un plan de preț minim pentru vehiculele electrice produse în China au fost reluate și vor continua și săptămâna viitoare, în timp ce a îndemnat blocul comunitar să nu poarte discuții separate cu producătorii, transmite Reuters.

Blocul celor 27 de state membre a aprobat în octombrie 2024 taxe vamale de până la 45,3% pentru importurile de mașini electrice din China.
Măsura a fost luată după ce Comisia Europeană a declanșat în 2023 o investigație pentru a vedea dacă producătorii chinezi de vehicule electrice primesc din partea Beijingului subvenții care le permit să își vândă autoturismele la prețuri sub cel al pieței, dezavantajând producătorii europeni.

China insistă că producătorii săi de mașini electrice sunt pur și simplu mai competitivi decât rivalii lor din Europa, iar Beijingul a îndemnat UE să accepte un plan de preț minim în locul taxelor vamale. Analiștii afirmă că blocul comunitar reprezintă o piață esențială pentru producătorii auto chinezi, care se confruntă cu marje de profit în scădere pe piața internă din cauza războaielor de prețuri și a deflației.

„China salută angajamentul reînnoit al UE de a relua negocierile privind asumarea unui preț minim și apreciază revenirea acesteia la calea rezolvării diferențelor prin dialog”, a declarat He Yadong, purtător de cuvânt al Ministerului Comerțului, în conferința sa zilnică de presă.
El a spus, fără a oferi alte detalii, că negocieri cu UE au avut loc în ultimele zile și vor continua și săptămâna viitoare.

Agenția Reuters amintește totuși că acordurile europene anterioare privind prețurile minime, cunoscute și sub denumirea de „angajamente de preț”, s-au aplicat unor mărfuri omogene, nu unor bunuri manufacturate complexe, precum automobilele.

Comisia Europeană a declarat că este de părere că un singur preț minim nu ar fi suficient pentru a contracara prejudiciul cauzat de subvenții.

hotnews.ro

Noutați dupa tema