Noutaţi

Când nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Martie, a.2021Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Muntenegru caută cu disperare o cale de ieşire din capcana datoriilor către China

Muntenegru caută cu disperare o cale de ieşire din capcana datoriilor către China

Criza datoriilor cu care se con¬fruntă Muntenegru, ţară aspirantă la statutul de membru al UE, scoate din nou la lumină influenţa exercitată de China în Balcanii de Vest.
Guvernul ţării a solicitat recent ajutorul Bruxelles-ului în re¬fi¬nan¬ţa¬rea unui credit chinezesc de 1 miliard de euro pentru un proiect de auto¬stra¬dă nefinalizat, proiect care a aruncat Muntenegru într-o criză a da¬toriilor. Creditul echivalează cu un sfert din volumul total de datorii al ţării. Autorităţile de la Bruxelles au respins însă apelul ţării, scrie Politico.
„UE este deja cel mai mare furnizor de asistenţă financiară pen¬tru Muntenegru, cel mai mare investitor şi partener comercial al ţării“, a declarat purtătorul de cuvânt pe politică externă al UE Peter Stano.
„Continuăm să-i susţinem, dar nu vom rambursa creditele pe care le contractează de la părţi terţe“.
Decizia UE riscă să deschidă calea băncii chineze de stat Export-Import Bank of China de a controla active deţinute de Muntenegru. Criticii spun că guvernul Muntene¬grului a luat o decizie proastă în 2014 când, împotriva sfaturilor UE, a acceptat creditul chinezesc, care aco¬peră 85% din costul unui contro¬versat proiect de autostradă care nu a fost încă finalizat.
Alte ţări ca Sri Lanka, Pakistan şi Djibouti au acceptat oferte atractive de creditare în cadrul iniţiativei chineze a noului drum al mătăsii, găsin¬du-se acum sub presiune financiară pentru rambursarea acestora, riscând să devină astfel vulnerabile în faţa influenţei chinezeşti.
„UE este preocupată de efectele socioeconomic şi financiare ale unora dintre investiţiile Chinei“, a declarat Stano. Muntenegru va trebui să gă¬sească propria soluţie în ceea ce pri¬veşte plata creditului chinez, cheltuit pe un segment de 44 km din autostra¬da de 165 de km, însă UE este dispu¬să să ajute la finanţarea construirii restului autostrăzii prin intermediul Planului Economic şi de Investiţii de 9 miliarde de euro pentru Balcanii de Vest, potrivit Reuters. Muntenegru, cu o populaţie de 622.000 de per¬soa¬ne, înregistra datorii de 4,33 miliarde de euro sau 103% din PIB anul tre¬cut, iar capacitatea sa de rambursare a fost slăbită de pan¬de¬mia de coronavirus care-i submi¬nează prin¬cipala sursă de venit: turismul.

Zf.ro

Noutați dupa tema