Noutaţi

Când nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Martie, a.2021Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consecinţele blocării Canalului Suez: Ever Given va avea voie să plece doar dacă proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari

Consecinţele blocării Canalului Suez: Ever Given va avea voie să plece doar dacă proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari

Autorităţile egiptene au declarat că nu vor elibera nova-container Ever Given, care a fost blocată în Canalul Suez timp de o săptămână, decât în condiţiile în care proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari, conform Business Insider.
„Nava va rămâne aici până în momentul în care vom finaliza investigaţiile şi compensaţiile vor fi plătite”, spune lt. gen. Osama Rabie, care conduce Autoritatea Canalului Suez.
Suma cerută ar acoperi costurile echipamentelor şi utilajelor folosite pentru a readuce nava de 200.000 de tone pe linia de plutire, dar şi pentru a compensa cei 800 de muncitori care au ajutat la deblocarea rutei comerciale. Conform firmei de date financiare Refinitiv, statul egiptean a pierdut taxe de tranzit în valoare de 95 de milioane de dolari.
Momentan nu este clar cine va plăti compensaţiile, având în vedere că Shoei Kisen Kaisha, proprietarul japonez al Ever Given, a declarat pentru Wall Street Journal că nu a fost abordat oficial de către oficialii egipteni.
Între timp, Eric Hsieh, preşedintele Evergreen Marine, navlositorul Ever Given, a declarat că firma „este lipsită de orice responsabilitate generată de întârzierea mărfurilor” deoarece „va fi acoperită de asigurare”.
Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial. Publicaţia britanică Lloyd’s List estimează că valoarea mărfurilor care trec zilnic prin canal atinge 5,1 miliarde de dolari din direcţia est-vest şi 4,5 miliarde în sens opus.

Zf.ro

Noutați dupa tema