Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Ianuarie 31 a.2020Va reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În perspectiva apropiată, în Portul Giurgiuleşti va fi pus în funcțiune un terminal pentru transportul vinului în vrac

În perspectiva apropiată, în Portul Giurgiuleşti va fi pus în funcțiune un terminal pentru transportul vinului în vrac

Acesta va permite impulsionarea exportului de vinuri şi va lărgi geografia exporturilor. Informaţia a fost prezentată premierului Ion Chicu de către Mathias von Tucher, directorul general al Danube Logistics Holding, investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber din Giurgiulești (PILG). Prim-ministrul a întreprins joi o vizită de lucru la Portul Internațional Liber Giurgiuleşti, fiind însoțit de un grup de responsabili de la Cancelaria de Stat şi Ministerul Economiei şi Infrastructurii. Ion Chicu a declarat că Guvernul vrea să cunoască cum decurge activitatea în PILG şi cum Executivul ar putea susține dezvoltarea şi creşterea acestei afaceri. Mathias von Tucher a făcut o scurtă prezentare a portului la etapa actuală, atât ca structură, cât şi ca date operaționale. Astfel, 65% din acțiunile portului sunt în proprietatea BERD şi 35% - a Danube Logistics Holding. În port activează peste 470 de angajați şi în infrastructură au fost investite cca 70 milioane de dolari. În anul 2019 prin Portul Giurgiuleşti au fost transportate peste un milion de tone de mărfuri, dintre care 57% s-au exportat şi 42% au fost importate. 72% din importuri au fost din UE, cu precădere din România. În 2019, prin PILG s-au exportat produse în 44 de țări, majoritatea, 44% din mărfuri și produse – spre UE. Managementul PILG a listat un şir de probleme, pentru soluționarea cărora are nevoie de susținerea Guvernului. Au fost discutate inclusiv aspecte care pot compromite intenţiile investiționale şi genera condiții de competiție neloială. A fost evidențiată necesitatea realizării activităților de menținere a navigabilității fluviale pe râul Prut, acțiuni care astăzi le execută gestionarii PILG. Managementul Portului a menționat şi problema unor abordări învechite şi conflictuale ce împiedică desfăşurarea activităților operaționale şi procesul investițional. Un alt subiect discutat a fost necesitatea consolidării infrastructurii CFM în cadrul PILG, prin detaşarea locomotivelor, vagoanelor şi darea în exploatare a liniei feroviare „Cahul-Giurgiuleşti". Ion Chicu a solicitat reprezentanților MEI să examineze fiecare subiect, să prezinte informație şi soluții pentru dezvoltarea sustenabilă a activităților portuare într-o manieră legală cu respectarea obligatorie a cerințelor de protecție a mediului. După ședință, premierul, însoțit de managementul PILG, a vizitat un şir de întreprinderi care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Portulu și s-a informat despre investițiile realizate în infrastructura existentă și planurile de dezvoltare a acesteia. //23.01.2020 — InfoMarket.

Noutați dupa tema