Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Decembrie, a.2020Straniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Caz extrem de rar în lumea artei: Cum s-a dovedit un "fals" Botticelli a fi un tablou veritabil

Caz extrem de rar în lumea artei: Cum s-a dovedit un "fals" Botticelli a fi un tablou veritabil

O lucrare despre care s-a crezut iniţial că este o copie a unui tablou de Sandro Botticelli s-a dovedit a fi, după un proces de restaurare, o versiune autentică a unei capodopere a maestrului italian, potrivit bbc.com.

Iniţial, restauratorii au considerat că au de-a face cu o copie ulterioară a "Madonna della melagrana" (Madona din rodie), creaţie a lui Sandro Botticelli (1445 - 1510) din anul 1487. Aceştia au început însă să aibă îndoieli după ce au reuşit să elimine lacul galben de pe pictură.
Experţii de la organizaţia caritabilă English Heritage au cerut apoi ajutorul specialiştilor de la Victoria and Albert Museum şi de la Galeria Naţională din Londra, pentru a putea confirma originea operei artistice, iar cercetările au demonstrat că aceasta fusese pictată în secolul al XV-lea, în atelierul lui Botticelli din Florenţa.
Rachel Turnbull, unul dintre membrii organizaţiei, a afirmat că ea şi colegii săi au început să aibă dubii fiindcă, "din punct de vedere stilistic, era prea asemănătoare pentru a fi o imitaţie, era din perioada potrivită, era corectă din punct de vedere al tehnicii şi fusese pictată pe lemn de plop, un material folosit des în acea perioadă". Ea a continuat spunând că, după ce a fost scos stratul de lac, "examinările cu raze X au scos la iveală schiţa, care includea schimbări pentru forma finală a compoziţiei ce nu se găsesc în copiile fidele".
Restauratorii au considerat iniţial că aveau de-a face cu o copie ulterioară, deoarece detaliile sale erau diferite faţă de versiunea originală, mai mare, care este expusă la Galeria Uffizi din Florenţa. Existenţa unor versiuni multiple ale "Madonna della melagrana" a fost susţinută de Paul Joannides, profesor emerit de istoria artei la Universitatea din Cambridge, care susţine că Botticelli avea, precum alţi contemporani din Florenţa, "un atelier activ, care crea versiuni sau adaptări ale unor opere populare, cel mai probabil la preţuri mai mici".
Pictura, care va fi expusă din luna aprilie la Ranger's House din Greenwich, Londra, este considerată a fi cea mai apropiată versiune a capodoperei din 1487. Aceasta o înfăţişează pe Fecioara Maria melancolică, înconjurată de îngeri, în timp ţine pe Iisus, înfăţişat ca un bebeluş, şi o rodie.

Mediafax.ro

Noutați dupa tema