Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Februarie 29 a.2020Va reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova ar putea fi iniţiată procedura de reziliere a contractului privind concesionarea gărilor auto din ţară companiei „Gările Auto Moderne”.

În Moldova ar putea fi iniţiată procedura de reziliere a contractului privind concesionarea gărilor auto din ţară companiei „Gările Auto Moderne”.

Aceasta este una dintre recomandările adresate Guvernului, ce se conţine într-o hotărâre a Parlamentului, adoptată în rezultatul audierii raportului comisiei de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice începând cu anul 2013 asupra evaluării modului de pregătire şi desfăşurare a parteneriatului public-privat privind modernizarea eficientizarea activităţii ÎS „Gările și Stațiile Auto”. În hotărârea sa, Parlamentul recomandă Guvernului să revadă cadrul normativ existent în domeniul parteneriatului public-privat în contextul recomandărilor expuse în raportul Comisiei de anchetă și să prezinte propuneri de modificare a legislației. Prezentând raportul, șeful Comisiei de anchetă, Igor Munteanu, a menționat că rezilierea contractului de concesionare a gărilor auto din ţară companiei „Gările Auto Moderne” este singura modalitate de soluționare a problemelor identificate. Comisia a concluzionat că fostul Guvern condus de Pavel Filip a luat o decizie pripită, nejustificată și chiar absurdă de inițiere a unui parteneriat public-privat (PPP), iar concursul a fost organizat cu numeroase încălcări. În rezultat, a fost încheiat un contract de PPP, care dăunează interesului public. Totodată, nu a fost monitorizat modul de realizare a obligaţiilor asumate de către partenerul privat. După cum s-a menționat, ÎS „Gările și Stațiile Auto” deservește 80% din numărul total de pasageri care călătoresc cu autobuzul. Din 2012 şi până la trecerea în proprietate privată, profitul anual al ÎS „Gările și Stațiile Auto” a fost de aproximativ 5 milioane de lei, cifra de afaceri - 400 milioane de lei, iar venitul din vânzări a constituit 40-45 milioane de lei. S-a stabilit că, în 2018, nu Ministerul Economiei și Infrastructurii, ci ÎS „Gările și Stațiile Auto” a solicitat realizarea unui studiu de fezabilitate. Ulterior, Guvernul a limitat participarea altor agenți economici la concursul pentru selectarea unui partener privat în cadrul PPP. Concursul a fost câștigat de singurul solicitant: o asociație de companii „Gările Auto Moderne”, înregistrată cu 2 zile înainte de depunerea cererilor pentru concurs; FPC Exfactor - o cunoscută companie de construcții din Moldova și cetățeanul american Luke Muko. FPC Exfactor s-a retras din fondatorii „Gările Auto Moderne” după șase luni de la semnarea contractului de PPP. Igor Munteanu a atras atenția asupra faptului că compania Exfactor, asociată lui Ilan Șor și unui grup de companii ce îi aparţin, a procedat la fel ca în cazul concesiunii Aeroportului Internaţional Chișinău. Acest lucru provoacă suspiciuni rezonabile că Exfactor a servit, prin abuz de încredere, drept un paravan pentru grupul Şor de a prelua ÎS GSA cu rulaje de 400 milioane de lei pe an. Comisia de anchetă a identificat numeroase neconcordanțe, cazuri de neglijență și abuz, care, în opinia membrilor acesteia, sunt motive suficiente pentru anunțarea PPP de modernizare a gărilor şi stațiilor auto, drept un proiect cu nereguli procedurale grave și străine interesului public. Drept urmare, Comisia de anchetă a recomandat Parlamentului să solicite luarea de măsuri de urgentă de către Agenţia Proprietăţii Publice pentru întocmirea raportului de monitorizare a PPP și să demareze procedura de reziliere a contractului, dacă se atestă lipsa de progrese asumate în contract. Totodată, se recomandă adresarea în organele de drept în vederea investigării acțiunilor și inacțiunilor Guvernului, Ministerului Economiei și Infrastructurii, administratorului ÎS GSA și comisiei de selectare a unui partener privat. //14.02.2020 — InfoMarket.

Noutați dupa tema