Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Octombrie 31 a.2019Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parteneriatul public-privat pentru modernizarea gărilor şi staţiilor auto poate fi recunoscut ca un proiect cu grave încălcări de procedură și străin interesului public.

Parteneriatul public-privat pentru modernizarea gărilor şi staţiilor auto poate fi recunoscut ca un proiect cu grave încălcări de procedură și străin interesului public.

Acest lucru a fost declarat de către membrii Comisiei parlamentare de anchetă pentru analiza privatizărilor și concesionărilor din perioada 2013-2019 în baza rezultatelor analizei raportului preliminar privind parteneriatul public-privat al ÎS Gările și Staţiile Auto, menționând că au depistat mai multe neconformități, neglijențe și abuzuri. Membrii comisiei au audiat martori noi cu privire la înstrăinarea ilegală a bunurilor statului, precum şi au examinat proiectul de raport privind modernizarea și eficientizarea activității Î.S. Gările și Stațiile Auto. La audieri au fost invitați reprezentanții Agenției Proprietății Publice și administratorul SRL Gările Auto Moderne, Iurie Moroz. În urma examinării Proiectului de Raport privind modernizarea și eficientizarea activității, comisia de anchetă a constatat un șir de încălcări în acest caz, declarând că guvernul Filip a reușit cu o viteză exemplară să adopte o decizie absolut pripită, neargumentată și pe alocuri absurdă - să inițieze un parteneriat public-privat (PPP); să desfășoare un concurs viciat, cu multiple încălcări ale legislației; să semneze un contract de PPP nociv interesului public și să neglijeze orice monitorizare a îndeplinirii obligațiilor de către partenerul privat. Concursul de selectare a PPP a fost câștigat, printr-o singură ofertă, de o asociație compusă din:1. SRL ”Gările Auto Moderne” – o întreprindere înregistrată cu două zile înainte de a depune oferta;2. FPC Exfactor SRL – o întreprindere notorie în Republica Moldova din domeniul construcțiilor;3. Luka Muco – un cetățean al SUA. În pofida termenului extrem de scurt pentru a pregăti și înainta o ofertă cu o valoare de 200 mil. lei, FPC Exfactor s-a retras dintre fondatorii SRL ”Gările Auto Moderne” la jumătate de an după semnarea contractului de PPP, declarând în presă că nu mai are interes în proiect. „Însă modul în care ofertantul a reușit să pregătească o atare ofertă în 47 de zile ar trebui sa prezinte un interes nemijlocit pentru o eventuală anchetă penală”, au declarat membrii comisiei de anchetă, atenţionând conexiunile FPC Exfactor cu Ilan Șor și grupul lui de companii, iar un exemplu similar s-a produs și în cazul concesiunii Aeroportului Internațional Chișinău. Acest fapt trezește suspiciunea rezonabilă că FPC Exfactor a servit, prin abuz de încredere, doar ca paravan pentru grupul Șor de a prelua Î.S. GSA, cu rulaje de 400 mil. lei anual. Președintele Comisiei parlamentare de anchetă, Igor Munteanu, a comentat stilul asemănător al mai multor cazuri cercetate de deputați: ”Se atestă o practică vicioasă a APP de inițiere și selectare a partenerului privat în PPP sau proiecte de privatizare, unde după câștigarea concursului, persoanele juridice care corespundeau formal unor rigori inițiale elevate, în urma unor contracte extrem de permisive pot ceda cota-parte către persoane fizice sau juridice mult mai puțin calificate. Această practică este observată și în cazul concesiunii Aeroportului Internațional Chișinău, și în cazul privatizării Air Moldova”. Deputații au menționat că este necesar de a fi investigat, de ce în textul contractului a fost folosită noțiunea de ”garanție” și nu ”garanție bancară”, așa cum prevede norma legală. ”Substituirea normelor legale în contract din ”garanții bancare” în ”poliță de asigurare” presupune o interpretare abuzivă a prevederilor normative de către comisia de selectare și de către APP și riscă să aducă prejudicii statului în proporții deosebit de mari,” – a ținut să precizeze Igor Munteanu. Comisia de anchetă a votat pentru aprobare și propunerea Rapoartelor spre audiere în plenul Parlamentului. //23.10.2019 — InfoMarket.

Noutați dupa tema