Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Octombrie 31 a.2019Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Danube Logistics Holding BV s-a adresat la CEDO în legătură cu presiunea exercitată de fostul investitor al Portului Giurgiulești asupra companiei olandeze și a proprietarului acesteia.

Danube Logistics Holding BV s-a adresat la CEDO în legătură cu presiunea exercitată de fostul investitor al Portului Giurgiulești asupra companiei olandeze și a proprietarului acesteia.

Thomas Moser, proprietarul companiei olandeze Danube Logistics Holding BV, care este principalul investitor și operator al Portului Internațional Liber Giurgiulești (PILG), a emis un comunicat de presă în legătură cu informațiile apărute săptămâna trecută, pe care le numeşte false şi publicate cu scopul de a induce în eroare opinia publică. El explică că, la momentul actual, 100% din participațiile Danube Logistics SRL sunt deținute de către societatea olandeză Danube Logistics Holding BV, în timp ce Banca Europeană pentru Dezvoltare și Investiții (BERD), în calitate de împrumutător, și în baza unui acord de participare, deține dreptul a 65% din veniturile din dividende și vânzări ale parților sociale ale societății. Potrivit lui Thomas Moser, Danube Logistics Holding BV nu a achiziționat în 2011 Danube Logistics SRL cu 340 dolari, ci în schimbul contravalorii de 28.6 milioane dolari. „Danube Logistics Holding BV a achitat 340 dolari pentru participația EASEUR Holding in Danube Logistics SRL BV de 80% și 28.6 milioane dolari pentru creanțele de împrumut ale EASEUR Holding BV și BEMOL Retail SRL de la Danube Logistics SRL. În decembrie 2011, contravaloarea plății pentru aceste active a fost stinsă cu contravaloarea datoriilor de plată, in sumă de 28.6 milioane dolari, ale EASEUR Holding BV față de Danube Logistics Holding BV, care a preluat obligația expirată a EASEUR Holding BV si BEMOL Retail SRL fată de Credit Suisse International. Condițiile comerciale ale tranzacției din 2011 au fost determinate într-un acord convenit între EASEUR Holding BV cu creditorii săi Credit Suisse International și societatea lui Rafiq Aliyev - New Ventures Capital NV. New Ventures Capital NV a lui Rafiq Aliyev, nu doar a aprobat tranzacția, ci de asemenea a participat la finalizarea evaluării independente, precum și a confirmat faptul că Thomas Moser va fi beneficiarul legal final al Danube Logistics Holding BV”, se menţionează în comunicatul de presă. Thomas Moser neagă informaţia potrivit căreia investiţiile EASEUR Holding BV si Azpetrol Group în construcţia portului au constituit 52 milioane de dolari. „Este vorba de 24.8 milioane dolari, dintre care 4,320 lei (echivalentul a 340 USD) în capitalul social, iar restul în formă de împrumut. Rafiq Aliyev încearcă să umfle mărimea investițiilor EASEUR Holding BV, declarând fals împrumutul şi dobânzile aferente, acordate Danube Logistics SRL de către BEMOL Retail SRL ca și investiție a sa, cu toate că, acest împrumut a fost finanțat din subsidiul Guvernului Moldovei, oferit în cadrul Acordului de Investiții cu privire la PILG”, susţine Moser. El a remarcat că în cadrul acțiunilor judiciare, inițiate în multiple jurisdicții, companiile lui Aliyev au invocat, dar fără succes, precum că in 2011, Danube Logistics Holding BV a achiziționat Danube Logistics SRL in rezultatul comiterii de fraudă. In 2018, instanța olandeză, a conchis in decizia sa irevocabilă, că solicitările lui Aliyev sunt lipsite de temeiuri de fond, iar Înalta Curte a Angliei a respins acțiunea New Ventures Capital NV, de cauzare de prejudicii rezultate din pretinsa fraudă. Mai mult, în 2018-2019 instanțele din Republica Moldova au scos de pe rol cererile EASEUR Holding BV şi BEMOL Retail SRL de anulare a acordurilor din cadrul tranzacției din 2011.„Din 2014, Rafiq Aliyev încearcă să exercite presiune asupra mea, pentru a mă forța să accept vânzarea participației Danube Logistics BV in Danube Logistics SRL, prin intermediul unor acțiuni judiciare frivole, dar și altor măsuri ale companiilor sale BEMOL Retail SRL, EASEUR Holding BV și New Ventures Capital NV. Înaintea alegerilor parlamentare din 2019, el, a izbutit, în urma unor procese juridice defectuoase din Moldova, să obțină succes in acțiunile sale frivole de cerere a compensării unui pretins prejudiciu, rezultat din administrarea societății Bemol Retail SRL, în anii 2011-2012. Atât mersul procesului judiciar, dar și faptul ca unele persoane, reprezentante ale autorităților de stat, au facilitat activ fabricarea dovezilor în suportul acestor pretenții, reprezintă o îngrijorare enormă. Este, de asemenea, alarmant si efortul recent al BEMOL Retail SRL de a îngrădi posibilitatea Danube Logistics SRL de a efectua plăți către Danube Logistics SRL, rezultată din acest proces judiciar, care de facto reprezintă o încercare ilegală de deposedare a societății olandeze și BERD de interesele lor economice in Danube Logistics SRL. Luând in considerație aceste ultime evoluții, noi am solicitat noului Guvern si autorităților relevante investigarea problemei in cauză și, de asemenea, am lansat cereri de apel in instanțele judiciare relevante,inclusiv la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului”, a concluzionat Moser. //01.10.2019 — InfoMarket.

Noutați dupa tema