Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Februarie 29 a.2020Va reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Autoritățile Moldovei vor insista asupra anulării sau rezilierii contractului de concesiune a Aeroportului Internaţional Chișinău semnat cu Avia Invest, utilizând 3 abordări.

Autoritățile Moldovei vor insista asupra anulării sau rezilierii contractului de concesiune a Aeroportului Internaţional Chișinău semnat cu Avia Invest, utilizând 3 abordări.

Despre aceasta a declarat presei președintele țării, Igor Dodon, menționând că toate aceste opțiuni au fost luate în considerare la prima ședință a Consiliului Suprem de Securitate al Moldovei, care a avut loc marți. Potrivit șefului statului, primul motiv pentru rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului Chișinău cu Avia Invest este faptul că contractul în sine este ilegal, deoarece a fost semnat în detrimentul intereselor statului, iar licitația pentru selectarea concesionarului nu a fost transparentă, fiind organizată cu multe încălcări. Astfel, au fost deschise 5 dosare penale împotriva persoanelor care au semnat contractul, au organizat concursul, au fost membri ai comisiilor respective. Igor Dodon a menționat că, potrivit anchetatorilor, semnarea unui contract cu Avia Invest cu privire la concesiunea Aeroportului Internaţional Chișinău a provocat pagube statului. În calitate de al doilea motiv pentru eventuala reziliere a contractului cu Avia Invest, președintele a numit neîndeplinirea condițiilor contractuale de către concesionar, în special în ce priveşte investițiile în extinderea și modernizarea aeroportului. Șeful statului a menționat că, până la sfârșitul anului 2019, Avia Invest trebuia să investească 160 de milioane de euro în aceste scopuri, dar, în realitate, investițiile sale s-au ridicat la 94 de milioane de euro. Prin urmare, nu s-au făcut investiții de 66 de milioane de euro, în condițiile în care Guvernul și Agenția Proprietăţi Publice a anunţat compania despre acest fapt. În plus, potrivit președintelui, o analiză a surselor de investiții în valoare de 94 de milioane de euro arată că aproximativ 59 de milioane de euro, sau 2/3 din suma totală, au fost luate din taxe plătite de cetățeni sub formă de taxe în valoare de 9 euro pentru pasager. Cea de-a treia abordare pentru rezilierea contractului cu Avia Invest, Igor Dodon, a numit privarea companiei de condițiile preferențiale acordate anterior, şi anume de monopol pe piața serviciilor aeriene și perceperea unei taxe de la pasageri de 9 euro, care, din anumite motive, a fost inclusă în contract de către Guvern. Potrivit șefului statului, autoritățile intenționează să înlăture monopolul aeroportului din capitală pe piața avia prin deschiderea de noi aeroporturi internaționale de pasageri în alte regiuni ale țării, precum și să anuleze taxa de 9 euro per pasager din Aeroportul din Chișinău. Potrivit președintelui,după implementarea acestor măsuri, concesionarul poate singur cere rezilierea contractului semnat anterior, întrucât activitatea în aeroport în condiţii noi va deveni nerentabilă. „Scopul nostru este anularea sau rezilierea contractului cu Avia Invest, iar autoritățile vor utiliza cele trei abordări menţionate”, a spus Igor Dodon. //21.01.2020 — InfoMarket

Noutați dupa tema