Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Ianuarie 31 a.2020Va reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Air Moldova putea fi privatizată la un preț mai mare, iar unele etape ale privatizării au decurs cu încălcarea procedurilor stabilite

Air Moldova putea fi privatizată la un preț mai mare, iar unele etape ale privatizării au decurs cu încălcarea procedurilor stabilite

La această concluzie au ajuns auditorii Curții de Conturi, care au examinat raportul de verificare a conformității procesului de privatizare a companiei de stat Air Moldova. Auditorii au scos la iveală numeroase încălcări, atât în procesul de privatizare, cât și în procesul de monitorizare ulterioară. Auditul a arătat că procesul de privatizare a mers cu abateri de la cadrul de reglementare, iar deficiențele au afectat modul în care a fost evaluată proprietatea supusă privatizării. În această privință, valoarea proprietății expuse nu reprezintă prețul real pe piață pe care statul ar fi trebuit să îl primească după vânzarea companiei aeriene naționale printr-o licitație comercială, unde reper de atribuire a contractului este cel mai mare preț. Auditul a arătat că incertitudinea și deficiențele din cadrul de reglementare au permis factorilor de decizie implicați în privatizarea proprietăților statului să aleagă cele mai convenabile proceduri pentru stabilirea condițiilor de privatizare. Astfel, profitând de reformele instituționale și, chipurile, de lipsa interesului investițional față de complexul imobiliar pus la privatizare, s-a decis vânzarea operatorului aerian național singurului agent economic participant la licitație la un preț mult mai mic decât cel de pe piață. Auditorii au constatat că administrarea companiei de stat Air Moldova de către factorii de decizie nu a contribuit la gestionarea corectă și adecvată a companiei aeriene. Concluzia Curții de Conturi remarcă, de asemenea, că lipsa monitorizării și evaluării situației financiare reale a Air Moldova a dus la decizii imprudente care au afectat stabilitatea financiară a companiei, creând datorii și conducând compania la faliment. Lipsa informațiilor obiective (datorită faptului că auditul situațiilor financiare nu a fost efectuat la această companie în 2014-2017), a motivat agențiile relevante să privatizeze singurul operator al companiei aeriene. Reamintim că Air Moldova a fost scoasă la privatizare în toamna trecută. Cumpărătorul este Civil Aviation Group, fondat cu puțin timp înainte de un grup de investitori, iar cea mai mare pondere (49%) a aparținut companiei aeriene private române Blue Air (51% - la două persoane). Valoarea tranzacției de cumpărare și vânzare a depășit 1,2 miliarde de lei. Potrivit auditorilor, câștigătorul ofertei nu și-a îndeplinit toate obligațiile și obligațiile sale de investiții la buget. În același timp, în septembrie 2019, a devenit cunoscut faptul că la Civil Aviation Group s-a schimbat un mare acționar. //16.12.2019 — InfoMarket.

Noutați dupa tema